mardi 8 juin 2010

wolrd cup in Spain


The first round of the world cup took place in Ripoll, Catalunia. We rode into a permanent trials park. It is a really nice place for riders, we can just regret the lack of access for a massive public into this quite small city.
All started really well for me in qualification with a nice victory in qualification.
All get harder in the final. Because of a really really bad first lap (5th at that time...) I reduce to nothing my chance to get the victory. I made a much better 2nd lap to finish at the 3rd position, quite far from the 2 first who matched exactly. The victory coming to Gilles Coustellier behind Kenny Beleay for one more section finished at 1...
I will have to do much better in 3 weeks in Italia!


La premiere manche de la coupe du monde s'est deroulée à Ripoll, en Catalogne; dans un parc de trial permanent. C'est un super spot pour les riders, on peut juste regretter le manque de public present en raison de la taille limitée de la ville.
Tout a super bien debuté pour moi en qualif avec une belle victoire.
Tout est devenu plus compliqué en finale. En raison d'un premier tour catastrophique (j'étais alors 5eme...) j'ai reduit a zero mes chances de l'emporter. Mon 2eme tour a été bien meilleur et j'ai finalement terminé 3eme, assez loin des 2 premiers qui ont terminés a egalité. Au final Gilles Coustellier l'emporte devant Kenny Belaey au nombre de 1...
Il faudra faire beaucoup mieux dans 3 semaines en Italie!

Aucun commentaire: